A felhasználóbarát minősítés szempontjai
2009.09.11
2009.10.30
Az elektronikus kereskedelmi szolgáltató felhasználó barát minősítése az alábbi négy területre terjed ki:
A.
Az elektronikus kereskedelmi szolgáltató honlapjának tartalmi értékelése
B.
Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra vonatkozó fogyasztóvédelmi szabályok érvényesülésének ellenőrzése
C.
Az weboldal vásárlást megkönnyítő tulajdonságainak elemzése
D.
Grafikai megjelenés elemzése

A minősítés során a az e-Festivál honlapjainak sok éves zsűrizése mellett az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületben, valamint a fogyasztói panaszok kezelésben szerzett tapasztalatokat vesszük figyelembe:
A szempontrendszer kidolgozása során figyelemmel vagyunk továbbá a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság által alkalmazott jogértelmezésre és ellenőrzési szempontokra is.
A. Az elektronikus kereskedelmi szolgáltató honlapjának tartalmi értékelése

Mennyire tükrözi a weboldal a lap kereskedelmi jellegét? Milyen arányt képviselnek a vásárlást elősegítő azzal kapcsolatos információk és a tartalom szolgáltatás jellegű portál elemek.
Mennyire áttekinthető a fogyasztó számára a weboldal, elkülönül egymástól a vásárlás és a vásárlói tájékoztató
Hogyan segíti a kereskedő a fogyasztó vásárlási tájékozódását, milyen könnyen lehet navigálni az oldalon, működnek-e keresők, katalógusok, összehasonlító alkalmazások, grafikus vásárlást megkönnyítő elemek.
B. Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra vonatkozó fogyasztóvédelmi szabályok érvényesülésének ellenőrzése

A web oldal megjeleníthető-e többféle böngésző programmal ( IE, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari, Opera) ?
Az üzemeltetői és fogyasztóknak szóló adatszolgáltatás könnyen és közvetlenül elérhető-e a felhasználó számára a nyitó oldalról?
Az oldalon található reklámok jellege, azok információinak megbízhatósága, rejtett információk megjelenése
Megtalálható-e az üzemeltető gyakorlatában a szakmai gondosság követelménye, tetten érhető-e a törvényben meghatározott tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat jele
Megtévesztő reklámok, reklámízü ígéretek fellelhetők-e az oldalon?
C. Az weboldal vásárlást megkönnyítő tulajdonságainak elemzése

Vannak-e az oldalon olyan magyarázatok, képi vagy szöveges eligazítások, amik elősegítik a vásárlást
Keresők, oldaltérképek, katalógusok, tezauruszok, megléte és használata
Fizetési módok változatossága
Szállítási lehetőségek sokszínűsége
Próbavásárlás során a fentiek ellenőrzése
D. Grafikai megjelenés elemzése

Gyorsan letöltődik-e az oldal, nincs-e zavaró intro
Könnyen áttekinthető- e az oldalkép
Nem zavarja-e a színek alkalmazása az informálódást és tájékozódást
Nem zavarja-e a színek alkalmazása az olvashatóságot
A szöveges elemek betűtípusai, kiemelései alátámasztják-e a tartalmi egységek logikáját
A menürendszer felépítése és beállításai lehetővé teszik-e az ergonómikus használatot
Megfelelő-e a felhasznált képek minősége
A.
Az elektronikus kereskedelmi szolgáltató honlapjának tartalmi értékelése
B.
Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra vonatkozó fogyasztóvédelmi szabályok érvényesülésének ellenőrzése
C.
Az weboldal vásárlást megkönnyítő tulajdonságainak elemzése
D.
Grafikai megjelenés elemzése

A minősítés során a az e-Festivál honlapjainak sok éves zsűrizése mellett az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületben, valamint a fogyasztói panaszok kezelésben szerzett tapasztalatokat vesszük figyelembe:
A szempontrendszer kidolgozása során figyelemmel vagyunk továbbá a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság által alkalmazott jogértelmezésre és ellenőrzési szempontokra is.
A. Az elektronikus kereskedelmi szolgáltató honlapjának tartalmi értékelése




B. Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra vonatkozó fogyasztóvédelmi szabályok érvényesülésének ellenőrzése






C. Az weboldal vásárlást megkönnyítő tulajdonságainak elemzése






D. Grafikai megjelenés elemzése







