Magatartási kódex
A FAIR BUSINESS minősítési eljárásnak történő megfelelés
támogatja a szolgáltatót abban, hogy olyan jogszerű, biztonságos és a
felhasználó számára könnyen áttekinthető, kényelemesen használható
elektronikus boltot üzemeltessen, ahova az elégedett vásárlók
visszatérnek, és azt örömmel ajánlják másoknak.
A FAIR BUSINESS minősítő és alternatív vitarendező rendszer célja a
szolgáltató elektronikus üzlete felépítésének optimalizálása, és a
minősítéshez szükséges minőségi szint folyamatos fenntartásának
biztosítása. Ennek érdekében a minősítést kezdeményező szolgáltatónak
kötelezettséget vállal arra, hogy a minősítés elnyerését követően annak
érvényességi ideje alatt mindvégig betartja a jelen magatartási kódex
szabályait.
I. A szolgáltató kötelezettségei a FAIR BUSINESS tanúsítvány használata során
1. A szolgáltató tartozik a FAIR BUSINESS tanúsítvány jó hírnevét annak
használta során megőrizni, köteles ahhoz méltó üzleti magatartást
tanúsítani, és mindent megtenni annak érdekében, hogy a FAIR BUSINESS
jó hírnevét és ismertségét tovább növelje.
2. A szolgáltató tartozik a minősítés érvénységi ideje alatt
folyamatosan megfelelni a minősítés elnyeréséhez szükséges
feltételeknek. Amennyiben a szolgáltató oldalán a minősítési
kritériumokat érintő változtatást hajt végre, úgy azt haladéktalanul
tartozik a FAIR BUSINESS elnökségének bejelenteni.
3. A szolgáltató az oldalán a felhasználó számára egyértelműen
felismerhetően és jól látható helyen tartozik elhelyezni a FAIR
BUSINESS logót oly módon, hogy az a WHITE LIST-re mutató linkként is
működjön. Amennyiben a minősítés érvényességi ideje lejár és azt a
szolgáltató nem hosszabbítatta meg, illetve ha az elnökség az
alternatív vitarendező fórum javaslata alapján a minősítést
visszavonta, a szolgáltató haladéktalanul tartozik a logót oldaláról
eltávolítani.
4. A szolgáltató az
elektronikus kereskedelmi szolgáltatás teljes folyamatában tartozik a
jogszabályoknak és a tisztességnek megfelelően teljesíteni. Tartozik
azt az árut szolgáltatni, illetve azt a szolgáltatást nyújtani, abban a
minőségben és azoknak a tulajdonságoknak megfelelően, amelyről
előzetesen a felhasználót informálta. Tartozik betartani a vállalt
szállítási határidőt. A szolgáltató tartozik a felhasználó esetleges
reklamációját gyorsan és megfelelő módon intézni. Amennyiben a
szolgáltató és a felhasználó között vita támad, úgy tartozik a
szolgáltató az FBD alternatív vitarendező fórum eljárásában az eljárási
szabályoknak megfelelően részt venni, és a hozott döntést végrehajtani.
II. FAIR BUSINESS tanúsítvány visszavonása
5. A FAIR BUSINESS tanúsítvány visszavonására az FBD javaslata alapján az Elnökség jogosult.
6. Az FBD abban az esetben tesz javaslatot az Elnökségnek a tanúsítvány visszavonására, ha a szolgáltató
- az I. pontban leírt kötelezettségeit kirívóan súlyos fokban, vagy
- ismételten többször is megszegte,
- illetve az FBD hatáskörének történő alávetése ellenére nem vesz részt az alternatív vitarendezési eljárásban, illetve
- az FBD határozatát nem hajtja végre
és az enyhébb fokú szankcióktól eredmény már nem várható.